עיצוב חללי משרדים לפי עקרונות הבנייה הירוקה – איך זה עובד?

עיצוב חלל פנים ירוק

במהלך השנים, אנחנו יכולים לראות יותר ויותר בעלי משרדים בתחומים שונים אשר בוחרים לעצב אותם בהתאם לעקרונות של בנייה ירוקה.

הם עושים זאת, הן מתוך סיבות אידיאולוגיות, רצון לשמור על סביבה נקייה והן מתוך הבנה שעקרונות אלו יכולים לספק להם סביבת עבודה הרבה יותר איכותית, הרבה יותר אטרקטיבית וחסכונית.

באופן טבעי, על מנת לעמוד בעקרונות של בנייה ירוקה, מוטב להיעזר בשירותיו של משרד אדריכלים שמתמחה בכך.

משרד שמעסיק אדריכלים ומעצבים שידעו לבטא את הצרכים המקצועיים של המשרד ולחבר אותם ביחד עם עקרונות בנייה זו, באופן כזה שהם יוכלו ליהנות מהם בזמן תהליך העבודה.

כל משרד אדריכלים שנדרש לתכנן ולעצב משרד על פי עקרונות מסוימים, בוודאי אם מדובר בעקרונות בנייה ירוקה, צריך לדעת לאפיין תחילה את העסק ששכר אותו לבצע את העבודה.

זה אומר לאפיין את הצרכים, תנאים ויכולות, ולאחר מכן, לבחון כיצד ניתן לשלב את העקרונות השונים, כך שהם באמת יתאימו לסגנון העבודה במקום.

אין טעם להשתמש בכל עקרון של בנייה ירוקה, בין אם זה שימוש בחומרים ממוחזרים או עיצוב לניצול משאבים טבעיים, אם לא יהיה בכך תועלת וזה לא ישרת את עובדי המשרד בתהליך העבודה.

במקביל לכך, הרי שעל משרד אדריכלים לעבוד על פי התקנים הקבועים בחוק של בנייה ירוקה, כלומר למשל תקן 5281 שנכנס לתוקף בשנת 2021 ומטרתו להגיד תקנות בנייה ירוקה עבור משרדים ומבנים אחרים.

תקן זה כולל בין היתר, עקרונות של בנייה ירוקה לעידוד חסכון בצריכת מים, חשמל, מחזור פסולת, כל מה שקשור לנושא של חדשנות, בריאות, והיבטים נוספים. חשוב לציין, שמלבד תקן זה, קיימים תקנים נוספים שמגדירים עקרונות בניי ירוקה באופן יותר ספציפי, כמו למשל תקן אוויר או תקן אנרגטי.

איך מעצבים משרד על פי עקרונות בנייה ירוקה

כאמור, הדבר הראשון שיש לעשות זה לאפיין את הצרכים של המשרד, בהתאם לכמות העובדים במקום, סוג העבודה שעליהם לבצע, המשאבים והתקציב שעומד לרשות בעלי המקום.

הדבר השני שיש לבחון זה גודל המקום, מה ניתן לעשות בו, איך אפשר להשתמש בו בצורה נכונה, באופן שישרת את דיירי המקום וכן לנצל באופן אופטימאלי את השטח, בהתאם לעקרונות הרלוונטיים.

לאחר מכן יש לבחון איך אפשר להשתמש בחומרים ואמצעים שאכן יבטאו את העקרונות שמגולמים בבנייה ירוקה.

בין אם מדובר בחומרים ממוחזרים, חומרים שיכולים לחסוך בצריכת חשמל ואנרגיה, צריכת מים וכן חומרים ואמצעים שיכולים לשמש את המקום בשביל לייצר אוויר נעים במקום מבלי להשתמש במערכות מיזוג אוויר יקרות שצורכות הרבה אנרגיה.

חשוב שהמקום יהיה מעוצב באופן יעיל ונוח, כך שהעובדים יוכלו להתנהל בו בצורה נוחה ופשוטה, כך שהכל יהיה זמין ונגיש עבורם.

תמונה: Shutterstock

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest