מסך ומקרן – איך לשלב על מנת לקבל איכות צפייה אופטימלית

כולם מדברים כל הזמן על מקרנים, אבל מה עם המסך? בחירת מסך חשובה כמו בחירת מקרן. תפקידו של המסך בצפייה הוא להציג בסיס שעליו תושלך התמונה מהמקרן, לכן המסך צריך לייצר לנו בסיס לבן ונקי על מנת שהתמונה תהיה אמיתית ככל האפשר מבחינת צבעים.

מסך למקרן לא עשוי מסתם בד, אלא עשוי מחומר מיוחד המשלב בתוכו פיבר גלאס, חומר זה יוצר החזר אור היוצר תמונת וידאו אופטימלית, עם מינימום "בליעת אור". הרבה פעמים אנשים בוחרים להשתמש בקיר הלבן בבית על מנת להציג עליו את תמונת המקרן, אין עם זה בעיה אך התמונה תהיה איכותית הרבה פחות, בכל מקרה מי שאין לו קיר חלק עם מספיק מקום נקי על מנת להציג את התמונה בבית, יפתור את הבעיה על ידי השכרת מסך.

מסך ומקרן – סוגי מסכים

ישנם סוגים רבים של מסכני הקרנה, אך נעבור על כמה סוגים עיקריים ונפוצים. מסך הקרנה מסוג אחד הוא מסך הקרנה לתלייה ידנית, זהו מסך שתולים אותו בעזרת ברגים על הקיר, הוא זול מאוד ומספק תוצאות בסיסיות. אם לוקחים מסך כזה מומלץ בכל זאת לקחת אחד העשוי מבד איכותי.

סוג שני ונפוץ מאוד של מסכים הוא מסך הקרנה חשמלי, מסך כזה מופעל על ידי מנוע והוא יקר כמעט פי 2 מאשר מסך לתלייה ידנית. הוא נוח יותר לשימוש ולמעשה הוא גם פחות נהרס מאשר מסך לתלייה ידנית, ישנם מסכים חשמליים המבוססים על מנועים שונים. ביחרו מסך חשמלי עם עצמת מנוע כמה שיותר גבוהה בשביל לקבל אמינות וביצועים טובים.

סוג מסך נוסף שנפוץ במיוחד הוא מסך הקרנה קבוע, כשמו הוא מסך שנשאר קבוע על הקיר, לא מצריך גלילה וסגירה. הוא תמיד פתוח, תמיד על הקיר. בדרך כלל מסכים כאלה הם איכותיים בגלל שהם כוללים בד איכותי. מתאים במיוחד למי שמתכנן פינת צפייה קבועה בבית.

עוד מסך נפוץ הוא מסך הקרנה מסגרת מתקפל, זהו מסך גדול המשמש בעיקר לאירועים גדולים, זהו אינו מסך קל להתקנה והוא מתאים יותר לאולמות אירועים ובתי כנסים. מחירו של המסך גבוה וכך גם משקלו שמגיע לעד 40 קילו בממוצע.

מסך ומקרן – שורה תחתונה

בחירת מסך חשובה מאוד על מנת לייצר איכות צפייה אופטימלית, השקיעו ובחרו מסך טוב שיתאים לצרכים שלכם.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest