איך למצוא נכסי נדל"ן להשקעות משתלמות?

דירות באשדוד

השקעות משתלמות לא קופצות מול העיניים מעצמן. יש צורך לבצע חיפוש אקטיבי ונכון, להגדיר מטרות ולדעת לזהות מה עדיף יותר ומה עדיף פחות. בימים אלה שוק הנדל"ן בישראל ממשיך לעורר עניין בקרב משקיעים וותיקים וגם חדשים. אם התחלתם לאסוף מידע בנושא הזה, הדברים הבאים מיועדים לכם. הכללים הבאים יעזרו למצוא נכסי נדל"ן לטובת השקעה משתלמת בעת הנוכחית.

התמקדו באזורים מתפתחים עם הגירת תושבים חיובית

ישנם יישובים שמושכים יותר תושבים מאשר אלה שיוצאים ויש יישובים שבהם המצב הפוך. לכן, קודם כל נסו להתמקד בנכסים באזורים שבהם ישנה הגירת תושבים חיובית. כמו כן, הרבה סימנים מעידים על כך שהזדמנויות נדל"ן מצוינות מחכות למי שמוכן להרחיב את נקודת המבט, ולא להתמקד במרכז של גוש דן. בעוד אפשרויות ההשקעה בנכסים בלב המרכז נעשות יקרות, מעט הלאה משם אפשר למצוא הזדמנויות מעניינות. על מנת למצוא נכסים להשקעות משתלמות, בדקו לדוגמא את המחיר ואת הערך שנותנות לכם דירות באשדוד. בעיר זאת וכן ביישובים בסביבה, ניתן למצוא לא מעט נכסים, במחירים משתלמים.

שימו לב לפוטנציאל ההשבחה

דרך נוספת למצוא נכסים להשקעות משתלמות תהיה לבדוק את פוטנציאל ההשבחה. ישנן צורות שונות של השבחת נכסים, אך המשותף לכל זה העלייה המהירה בערך הנכס. לדוגמא, רכישה של נכס שצפוי לעבור בממשך פינוי בינוי או תמ"א 38 (התחדשות עירונית). רכישת דירה ישנה בבניין שבו רוצים להוסיף מעלית, זו דוגמא נוספת לדרך להשבחת נכס. השבחה יכולה להיות גם באמצעות מימוש זכויות בניה או ברכישת נכס ישן ולא מתוחזק לצרכי שיפוץ והשכרה או מכירה.

קרבת נכסים למוקדי תעסוקה ופנאי

בכדי לאתר ולזהות נכסי נדל"ן שיהוו השקעה משתלמת, התמקדו בנכסים שמצויים בקרבה למוקדים חשובים. לדוגמא, נכס המצוי קרוב למוקד תעסוקה אזורי, ניתן להשכיר בצורה מהירה, יותר בקלות ועם תשואה עודפת. גם קרבה לאזורי פנאי ותרבות יכולה לאותת על היותו של הנכס השקעה משתלמת. קרבה למוקדי תעסוקה, פנאי, צירי תחבורה טובה או תשתיות בפיתוח מואץ, מהווים נקודות זכות עבור נכסים באזור.

נכסים שמושכים שוכרים טובים

ברגע שהחלטתם על אזור שבו אתם רוצים לרכוש נכס או כמה נכסים, תוכלו למקד את נקודת המבט על מאפייני עזר שונים. העדיפו נכסים שיש בהם מוקדי משיכה עבור שוכרים פוטנציאליים. לדוגמא, באזור שבו רוב הבניינים ללא מעלית, אם תצליחו לרכוש נכס עם מעלית, התשואה של הנכס תעלה וכך גם האטרקטיביות שלו. כיום, ישנו ביקוש ער לבתים עם מרפסות. דירה עם מרפסת שמש נאה מושכרת מהר יותר ובכסף רב יותר, לעומת דירות דומות ללא מרפסות. כמו כן, באזורים שבהם ישנה מצוקת חניה, דירה עם חניה צמודה מהווה נכס טוב מאוד להשקעה. גם במקרה כזה, ניתן לקבל שכר דירה מוגדל וניתן להכניס לנכס שוכרים איכותיים.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest