טיפים חשובים לשמירה על שימוש בטוח בחשמל בבית

כשלים חשמליים עלולים להיות מסוכנים ביותר, לגרום לשריפות ולהוביל לאובדן רכוש וגרוע מכך – לפציעות ואף למוות.

מכיוון שאף פעם אי אפשר לצפות מראש בדיוק מה יקרה, ביטוח דירה הכרחי לניהול הסיכונים הכלכליים. עם זאת, על מנת להיות כמה שיותר מוגנים, עליכם להיות מודעים לאופן השימוש שלכם בחשמל הביתי.

בעזרת הטיפים הבאים, תוכלו להקפיד על שימוש בטוח ולמנוע אסונות.

היזהרו משקעים עמוסים מדי

עומס יתר על שקע חשמל הוא גורם שכיח לבעיות בחשמל. בדקו את כל השקעים כדי לוודא שהם קרירים למגע, בעלי לוחיות הגנה ותקינים. כמו כן:

  • הפחיתו את השימוש בכבלים מאריכים או בממירים מרובי שקעים.
  • חברו רק מכשיר מייצר חום אחד לשקע בכל פעם.
  • שקעים חמים צריכים להיבדק על ידי חשמלאים מוסמכים.
  • תקעים חכמים יכולים לשמש לניטור עומסי חשמל, ואפילו לכבות מכשירים במקרה של שקע שמתחיל להתחמם יתר על המידה.

החליפו או תקנו כבלי חשמל פגומים

כבלים פגומים מהווים סיכון בטיחותי חמור, והם מסוגלים לגרום גם לשריפות וגם להתחשמלות. יש לבדוק באופן קבוע את כל כבלי החשמל והמאריכים לאיתור סימני התקלפות וסדקים, ולאחר מכן לתקן או להחליף אותם לפי הצורך.

אין להכניס כבלים מתחת לשטיחים או רהיטים. חוטים מתחת לשטיחים מהווים סכנת מעידה ועלולים להתחמם יתר על המידה, בעוד רהיטים עלולים לפגוע בבידוד ובחוטים עצמם.

בעת רכישת כבל חשמלי, קחו בחשבון את העומס שהוא נועד לשאת. שמרו על הכבלים (בין אם בשימוש או לא) מסודרים ומאובטחים כדי למנוע נזק.

נתקו את כל המכשירים כשאינם בשימוש

זהו טיפ פשוט אך רבים מתעלמים: כאשר מכשיר אינו בשימוש, נתקו אותו מהחשמל. לא רק שזה חוסך חשמל, אלא מונע נזקים.

הרחיקו מכשירים ושקעים חשמליים ממים

מים וחשמל לא מתערבבים היטב. כדי לציית לכללי הבטיחות החשמליים, שמרו על ציוד חשמלי יבש והרחק ממים, כדי למנוע נזק למכשירים, פציעות והתחשמלות. בעבודה עם מכשירי חשמל, חשוב לוודא כי הידיים יבשות.

מנעו התחממות יתר של מכשירים

ללא זרימת אוויר תקינה, ציוד חשמלי עלול להתחמם יתר על המידה ולקצר, ועלול לגרום לפריצת שריפה חשמלית. הימנעו מהפעלת ציוד חשמלי בארונות סגורים, והרחיקו ממכשירים חומרים דליקים. שימו לב במיוחד למייבש הכביסה שלכם, מכיוון שהוא צריך להיות ממוקם לפחות מטר מהקיר כדי לתפקד בבטחה.

למכשירים מסוימים יש מאווררי פליטה, שעלולים להתלכלך או להיסתם ולגרום למכשיר לעבוד קשה יותר. הדבר עלול לקצר את חיי המכשיר ולהביא להתחממות יתר, או אפילו לגרום להצטברות של גזים מסוכנים. חשוב לנקות את המאווררים כדי למנוע זאת.

לסיום, אל תשכחו: אם למרות המאמצים שלכם בכל זאת תפרוץ שריפה חס וחלילה, כדאי שיהיה לכם ביטוח דירה מקיף הכולל כיסויים שיסייעו לכם להתמודד.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest